اليمني _ al yemeni
عن المشروع

اليمني al-yemeni.org هو موقع إلكتروني للصحافيين اليمنيين الشباب. يتيح هذا المنبر الإلكتروني باللغتين العربية والإنجليزية فرصة تبادل المعلومات بين الأصوات الأكثر ديناميكية في هذا البلد الذي يعاني من اضطرابات.

من خلال المقالات المختارة بعناية، والمقابلات الحصرية مع السكان المحليين والخبراء المختصين، ومقالات الرأي الثاقبة، يحاول ما لا يقل عن عشرين صحافياً استعراض ما يحدث على الساحة اليمنية وتعريف العالم بما يجري في وطنهم. بحيث يعمل الصحافيون اليمنيون المحليون في مختلف أنحاء اليمن بشكل وثيق مع فريق تحرير دولي في العاصمة الألمانية برلين، لتوفير تنوع في وجهات النظر.

يُسمح بإعادة نشر التقارير المتوفرة على موقع al-yemeni.org في وسائل الإعلام الإقليمية والدولية، وذلك بهدف نشر المعلومات على أوسع نطاق ممكن، وإيصال صوت كتابنا إلى طيف قراء أوسع وأكثر تنوعاً.

إن موقع al-yemeni.org هو أحد مشاريع المعهد الألماني للعلاقات الخارجية (ifa)، وتتولى مؤسسة الإعلام في التعاون وعبر التحول (mict) عملية النشر. وجهات النظر التي يعرضها الموقع تعبر عن آراء كاتبيها، ولا تمثل بالضرورة وجهة نظر الناشر أو المعهد الألماني للعلاقات الخارجية.

About

Al-yemeni.org is an online platform for young journalists from Yemen. This bilingual blog is designed to boost the exchange of information, providing a glimpse into some of the most dynamic and remote spots in the troubled country.

 Through well-researched articles, interviews with local people and insightful opinion pieces, at least 20 young journalists will chart events as they unfold in Yemen. Local journalists from across the country will work in close contact with an editorial team in Berlin, Germany, to provide a variety of perspectives about the closely watched region.

 Original reporting from al-yemeni.org is available for re-publication in regional and international media, as we seek to spread the information as widely as possible to enable our writers to reach a broad and varied readership. 

 Al-yemeni.org is funded by the German Institut für Auslandsbaziehungen (ifa) and published by Media in Cooperation in Transition (MiCT). The views expressed within do not represent the views of the ifa nor MiCT.